Témaindító hozzászólás
|
2007.01.04. 12:57 - |
Tiszteletem! Egyik Ügyfelem (Patika) csomagolóanyagot vásárol gyártótól, akinek a számlájára rá van írva, hogy termékdíj alól mentes, és a hasznosítási díjat is megfizették. Helyesen értelmezem, hogy ezek után nem kell termékdíjat fizetni? |
[148-129] [128-109] [108-89] [88-69] [68-49] [48-29] [28-9] [8-1]
Tisztelt Satine!
A termékdíjas jogszabályok 2003. január 1-től kerültek megreformálásra. Ez az az időpont amikor pl.: csomagolás tekintetében nem a csomagoló anyag gyártói, hanem a csomagolást végzők váltak kötelezetté. A vámhatóság 5 + 1 évre visszamenőleg ellenőrizheti a termékdíjjal kapcsolatos kötelezettségek teljesítését.
Véleményem szerint célszerű lenne utólag is eleget tenni a kötelezettségeknek önellenőrzéssel, mert amennyiben a hiányosságokat egy ellenőrzés útján tárják fel, a szankciók mértéke akár milliós nagysegrendű is lehet.
Nagyon fontos, hogy a kötelezettségek részbeni teljesítését (pl.: termékdíj-fizetés és bevallás történt az APEH felé, de a KvVM Termékdíj Osztálya felé sem a bejelentés sem a beszámolók nem lettek beadva) is szankcionálja a hatóság, mert nem lettek teljesítve a kötelezettségek.
A koordináló szervezethez történő csatlakozás a szerződés aláírásának a dátumától érvényes. Az eltelt időszakról utólag nem lehet eleget tenni a visszagyűjtési és hasznosítási kötelezettségnek. Ezért az Ön ismerőse már hulladékgazdélkodási bírsággal is sújtható. Azért is lenne célszerű utólag eleget tenni a termékdíjjal kapcsolatos kötelezettségeknek, hogy látszódjon az igyekezet, bízva egy humánus szankció kivetésében.
Üdv!
Tamás Tibor |
Kedves Tibor!
Köszönöm a gyors választ! Igyekszem kiigazodni az új jogszabályokban is.
Még egy kérdésem lenne: van egy ismerősöm, aki kötelezett lenne a termékdíj fizetésre, de eddig semmit sehova nem jelentett le, és nem fizetett be. Ha most bejelentkezik a VPOP-hoz, és esetleg csatlakozik koordináló szervezethez, akkor valamelyik hatóság megbüntetheti-e az elmaradt díjakért?
Köszönöm, előre is: Satine
|
Tisztelt Satine!
1. A "kis kibocsátók" hasznosítási kötelezettség alól mentesek, viszont termékdíj-fizetésre kötelezettek. Viszont mentességi kérelmet adhatnak be. Amennyiben nem rendelkeznek hatályos mentességi határozattal, úgy minden kötelezettséget teljesíteniük kell (kivéve ugye a hasznosítási kötelezettség)!
A mentességi határozattal rendelkezőknek csak a termékdíj-fizetési kötelezettsége szűnik meg. A többi kötelezettséget teljesíteniük kell, ugyanis be kell bizonyítaniuk, hogy az előírt mennyiség alatt bocsátottak ki csomagolást. A beadandó dokumentumaik száma egyel nő, mert beszámolót kell készíteniük a Környezetvédelmi Főfelügyelőség felé is.
A mentességgel rendelkezőknek az APEH felé nem volt semmiféle kötelezettsége (2007 december 31-ig).
A mentességgel rendelkezőknek 2008. január 1-től a vámhatóság felé viszont minden kötelezettséget teljesíteniük kell, de nyilatkozhatnak arról, hogy adott évben már nem keletkezik náluk termékdíj-fizetési kötelezettség. Amennyiben megteszik nyilatkozatukat, úgy nem kell a vámhatóság felé bevallást beadniuk.
2. A mentességi kérelmek beadási határideje az írásunk IV./2./c. pontjában szerepel. A mentességi kérelmek beadási határideje: tárgyévet megelőző év szeptember 30. A IV./2./c. pont előtt nem írtunk a beadási határidőről, tehát nem tudom hol olvastad, hogy azt írtuk volna, hogy meg lehet kérni az idei évre.
Az egy másik dolog, hogy abban az esetben, ha új vállakozás indul, azok soron kívül adhatnak be mentességi kérelmet az adott évre is!
A mentességi kérelem beadásának határideje ugyanúgy vonatkozik a "kis kibocsátók"-ra is (1. pont)
A tájékoztató amit olvashatsz a "Termékdíj" menüpont alatt 2007. januárban íródott a teljesség igénye nélkül. Változtatást kizárólag csak a kötelezettségeknél eszközöltünk, ahol az APEH helyét a VÁMHATÓSÁG vette át.
A tájékoztató a jogszabályok helyes értelmezésére, a termékdíjjal kapcsolatos feladatok ellátásáhjoz nyújt segítséget, megismertetve a bonyolultnak tűnő összefüggéseket.
Üdv!
Tamás Tibor
|
Sziasztok!
Most találtam rá a lapotokra, és örültem, hogy a 2008-as új dolgokkal is foglalkoztok. Aztán beleolvastam a "Termékdíj" címszó alatti írásokba is, és ezzel van egy kis gondom. Azt írtátok, hogy a kis kibocsátók (éves szinten műanyag 200 kg, papír 500 kg, üveg 800 kg) csak akkor mentesülnek a termékdíj fizetés alól, ha mentességi határozattal rendelkeznek. Én úgy tudtam (a 94/2002 Cskt szerint), hogy ők eleve mentesek a termékdíj fizetés és a hasznosítási kötelezettség alól, csak bevallási kötelezettségük van.
A mentességi határozattal kapcsolatban, amit írtatok, hogy meg lehet igényelni az "Ú" és a "K" díjtételre, én úgy tudom, hogy előző év szeptemberéig kell igényelni, és ha megadják, akkor érvényes a tárgyévben. Tehát az idei évre már nem lehet megszerezni.
Várom a válaszotokat!
Üdv: Satine |
"A KHT is akikhez csatlakoztunk csak próbál segíteni, de ők sem tudnak igazán válaszolni a kérdéseimre!"
Elméleti síkon működő társaság szerintem nem fog tudni gyakorlati segítséggel szolgálni.
A termékdíjas jogszabályok reformja után (2003. április) senki nem tudta, hogy a jogszabályban leírtakat hogyan kell átültetni a gyakorlatba. Mi megalkottuk a táblázatainkat amelyek segítségével -többek között- elkészítettük a beszámolókat a KAC/KvVm Termékdíj Osztálya felé. Az idő folyamán tökéletesítettük azokat, és meglepődve tapasztaltuk, hogy különböző tájékoztató anyagokban a mienkhez kísértetiesen hasonló nyilvántartási módszert ajánlanak. Lehet hogy véletlen volt...
Szerződött ügyfelelink válláról igyekszünk levenni a terhet a termékdíjas feladatok elvégzésének tekintetében úgy, hogy közben megfelelünk az éppen aktuális jogszabályok előírásainak. |
Tisztelt Anna!
1. CSOMAGOLÁS
Az Ön esetében már nem lehet a beszerzett/behozott mennyiség után termékdíjat/hasznosítási (továbbiakban: ~) díjat fizetni. Azért nem, mert már másik módszerrel -forgalomba hozatal- állapítja meg a ~díjat. Amennyiben az egyik módszert elkezdte, úgy nem lehet átállni a másik módszerre.
Önnek van beszerzett mennyisége, mert közösségen belülről beszerezte a terméket, annak csomagolásával együtt. Amennyiben ügyfele nem tünteti fel a számláján a csomagolások mennyiségét, akkor azt Önnek kell meghatároznia. Amennyiben másképp nem megy, akkor becsléssel. A becsléssel történő súlymeghatározásnál igyekezni kell túl becsülni a csomagolások tömegét.
Tehát amikor beérkezik az áru a csomagolással együtt, azt úgy kell kezelni, mintha Ön csomagoló anyagot vásárolt volna.
Amennyiben lehet kategorizálni a beszerzett termékeket méretük, térfogatuk alapján, akkor célszerű termékspecifikus csomagolás nyilvántartást vezetni. Pl.: Gorenje 700 literes hűtőszekrény= műanyag csomagolás: 1,5 kg; papír csomagolás:3,7 kg; fém (pántoló csat): 0,5 kg; EUR fa raklap 0,5 db: 7,5 kg (amennyiben egy raklapon 2 db hűtőszekrény érkezik).
Az azonos méretű termékekre rá lehet húzni ugyanezt a meghatározási módot.
A forgalomba hozott mennyiségnél pedig arra kell ügyelni, hogy ugyanazokat a csomagolás súlyokat rendeljük a termékhez, mint azt a "beszerzésnél" meghatároztuk.
Nem mondom azt hogy egyszerű, SŐT...
2. ELEKTROMOS BERENDEZÉSEK
Nem alkalmazható a beszerzés utáni ~ díj-fizetés, mert sokkal bonyolultabb hulladékgazdálkodási előírások vonatkoznak azokra (visszavételi, visszagyűjtési, hasznosítási).
BÁR, ÍGY BELEGONDOLVA NEM LEHETETLEN.
|
ANNA HOZZÁSZÓLÁSA 2008. 01. 08. 17:00
Elnézést most találtam meg a hozzászólásra adott választ.
Lehet hogy nem voltam elég egyértelmű . Az eladás kapcsán kibocsátott számlákra és blokkokra gondoltam.
Nekem fel kell dolgozni ezeket a számlákat és blokkokat,a bevallásban amit a KHT felé leadok..
Lehet, hogy félreérthető voltam, az általunk eladott áru számlájára gondoltam, aminek elektroniai és csomagolási hulladék vonzata van. Tehát az eladott áru után kell tudtommal termékdíjat fizetni! Eddig a KHT-k tól ezt a tájékoztatást kaptam. Az általunk kibocsátott számlákat kell nyilvántartani, stb az azon eladott termékre számolt elektronikai és csomagolási hulladékra vonatkozóan. Lehetséges a behozatalkor kapott szállító számla alapján is? Mert akkor egyszerűbb lenne az életem, de eddig ezt nem ajánlotta senki. ( 1 pont)
Sőt előre kell jeleznem egész évre a hulladék várható mennyiségét! Gondolom, ha lehet 1. pont szerint vallani ( de csak a csomagolás tekintetében, mert elektronikai hulladék esetében úgy gondolom hogy nem, bár lehet ebben is tévedek, akkor én eddig túlbonyolítottam az egészet.)
Számomra ez lenne a jó , amit ön is leírt:
Ilyen esetekben a legegyszerűbb és legcélravezetőbb az, ha a behozatal (beszerzett mennyiség) után történik a termékdíj-fizetés.
Előre is köszönö válaszát.
Óvatos kérdésem, elektronikai termékre is lehet ezt a módszert alkalmazni?(beszerzett mennyiség alapú) |
ANNA VÁLASZA 2008. 01.08 16:22
Eltűnt a kérdésem, és az arra adott válasz. Én kérdeztem a nyilvántartással kapcsolatban. Próbáltam a VPOP-tól is tájékozódni az elvárásaikról, ( Azoktól akik ellenőrizni fognak) de nem tudtak válaszolni. Adott csomagolásnál nálam nincs induló készlet, mert közösségen belüli beszerzésből származó áru csomagolása. Tehát nem mi csomagoljuk. Bejövő számla nem tartalmaz súlyokat, sem csomagolás sem más tekintetben. ( valószínűleg az EU más fejlettebb tagállamaiban nem bonyolítják ennyire túl ezt az ügyet!). Tehát, ha Önöket megbíznánk, akkor sem lehetnénk biztosak abban, hogy a nyilvántartás helyes, mert erre nincs sehol, semmi iránymutatás. Borzasztó, hogy környezetvédelmi mérnöknek kell lenni, ha érteni szeretnénk hozzá. ( A KHT is akikhez csatlakoztunk csak próbál segíteni, de ők sem tudnak igazán válaszolni a kérdéseimre!) |
Tisztelt Anna!
Mi nem KHT vagyunk, hanem megpróbálunk ebből megélni!
A kérdésekre olyan választ adunk, amivel helyesen lehet értelmezni az ide vonatkozó jogszabályokat.
Azt hogy gyakorlatilag hogyan, milyen módon, mit hova kell beírni, azt nem fogjuk megmondani.
Bár az "akta fórumon" így is több információval szolgáltunk, ezzel úgymond rontva piaci helyzetünket.
A nyilvántartás vezetéséről azért nincs információ, mert nem tudják, hogy a gyakorlatba hogyan lehet átvinni azt, amit a jogyszabályokban elméleti síkon meghatároztak.
Amennyiben a vámhatóság nem bocsát ki és kérdéseinkre sem tud választ adni a nyilvántartás vezetésére, akkor marad az eddigi, mindenki által elkészített és általa jónak tartott nyilvántartás. A kérdés, hogy a vámhatóság mit fog lépni erre egy esetleges ellenőrzés során.
Termékdíjat nem a kibocsátott számlák és blokkok alapján fizetünk, hanem a belső nyilvántartásunk alapján.
Belső nyilvántartás egy utas csomagolás esetében:
1. Beszerzett mennyiség. Ez lehet ajándékba kapott, saját magunk által készített, vásárolt, közösségen belülről behozott, importált (3. ország).
2. Forgalomba hozott mennyiség. Amit adott hónapban eladtunk számlán, vagy blokkon keresztül.
A belső nyilvántartás elengedhetelen része a nyitó és záró készlet.
Ilyen esetekben a legegyszerűbb és legcélravezetőbb az, ha a behozatal (beszerzett mennyiség) után történik a termékdíj-fizetés.
Amennyiben forgalomba hozott mennyiség után fizetünk termékdíjat, a gyüjtőcsomagolást vagy arra a hónapra számolom el amikor üressé, hulladékká vált, vagy arányosítok és meghatározom hogy egy darab termékre arányosan ennyi és ennyi gyűjtőcsomagolás jut.. |
ANNA HOZZÁSZÓLÁSA! 2008. 01. 07. 9:47 ÁTHELYEZVE IDE!
Először is gratulálok az oldalhoz, végre egy közérthető magarázatot adó lap. Sajnos nagyon nehéz megbízható információhoz jutni, ezért érdeklődöm itt. Milyen nyilvántartást kell vezetni a csomagolási termékdíjjal kapcsolatban? ( Nem elég annyi, hogy a számviteli törvénynek megfelelőt!) Pl. Az eladott termék után fizetek, de mi van gyűjtőcsomagolás esetén? Adott hónapban a gyűjtőcsomagolásból, amelyben pl. 4 termék van egyet adtam el és havi bevalló vagyok! Sajnos a hasznosíttó KHT sem tud nekem információt adni! Mit fogadnak el a súlyként? Eddig lemértem, de rendben van-e? Le kell-e másolni az eladások számláit és a bevallás másolata alá fűzni? Ez rendkívül környezetbarát mert plusz két-három fénymásolatot jelent ( elektronikai termékdíj is van!)számlánként. A nyilvántartásból pedig azonosítható másolat nélkül is az adott számla! De mi a helyes? Elektronikai és csomagolási termékdíj esetére is kérdezem: Eu. importtal foglalkozó cég saját kiskereskedelmi üzletében pénztárgép által is végzi az eladást. Tehát, beüti szabályosan a pénztárgépbe a termék árát. Aznap több áru is bekerül a pénztárgépbe, nem mind importból származik. Mit tartsak nyilván? A pénztárgép bizonylatáról nem látom a termékek nevét? ( Jelenleg plusz kézi nyilvántartás van ezekről!) Mit ajánl nekem?
Üdvözlettel Anna
Ui. Nagyon hiányoltuk a z adófórumban a szaktanácsait a témával kapcsolatban! |
A területi megkötést (város 50 m2, község 100 m2) kizárólag a "K" díjtételnél lehet értelmezni, alkalmazni!
- reklámtáska/ fizetni kell darab után/
IGEN
-selyempapir kg után/16,-Ft/kg?
IGEN
-műanyag tasak kg után 44,-Ft/kg?
NEM! A MŰANYAG TASAK TERMÉKDÍJA 36 FT/KG.
Mi után kell még fizetnie az 5o m2 alatti üzlethelyiség esetében?
Raklapok,rekeszek,papirdoboz,amiben az árú érkezik?
AMIBEN, AMIN AZ ÁRÚ ÉRKEZETT AZ UTÁN NEM KELETKEZIK TERMÉKDÍJ-FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉG!
Vendéglátóhely: a K díjtételen felül még mi után kell még fizetnie?
Csomagolást nem végez.
Raklap,rekesz,műanyagpalackok ,sörösüvegek kupakja,pezsgősüveg?
EZEK UTÁN A CSOMAGOLÁST/PALACKOZÁST VÉGZŐ RÉSZÉRŐL KELETKEZIK TERMÉKDÍJ-FIZETÉSI KÖTELEZETTSÉG, TERMÉSZETESEN A "K" DÍJTÉTEL KIVÉTELÉVEL.
SZÓBA JÖHET MÉG: MŰANYAG POHÁR, MŰANYAG TÁNYÉR, ALUFÓLIA A CSOMAGOLT ÉTEL SZÁMÁRA, MŰANYAG DOBOZ AMIBE A MEGMARADT ÉTELT CSOMAGOLJÁK .
|
Kiskereskedelmi élelmiszerbolt és vendéglátóhely környezetvédelmi termékdíjával kapcsolatban szeretném kérdezni:a K díjtételt azt hiszem,értem.
Egyéb termékdíj fizetésével gondom van.
Kiskereskedelmi bolt csomagolja az árút:
- reklámtáska/ fizetni kell darab után/
-selyempapir kg után/16,-Ft/kg?
-műanyag tasak kg után 44,-Ft/kg?
Mi után kell még fizetnie az 5o m2 alatti üzlethelyiség esetében?
Raklapok,rekeszek,papirdoboz,amiben az árú érkezik?
Vendéglátóhely: a K díjtételen felül még mi után kell még fizetnie?
Csomagolást nem végez.
Raklap,rekesz,műanyagpalackok ,sörösüvegek kupakja,pezsgősüveg?
Masi |
Köszönöm a gyors választ. Még szerencse hogy nem régóta működik a cég.
További szép napot! |
Hulladékgazdálkodási bírsággal sújtható a cég. Jelenleg ez most 300.000..- Ft-ig terjedhet. 2008-tól a VPOP szankcionál mind termékdíjjal, mind hulladékgazdálkodással kapcsolatban, Ők azt hiszem jóval magasabb bírsággal dolgoznak majd.
A VPOP ellenőrzi a korábbi időszakokat is!
A hasznosítási kötelezettség akkortól van teljesítve, amikortól élő szerződés van a koordináló szervezettel.
Igen, a zacsi és a tégely is tömeg alapú műanyag csomagolás. |
Hétvégén folyamatosan járt az agyam ezen a termékdíj dolgon, néha úgy érzem minél többet foglalkozom vele annál jobban össza vagyok zavarodva:( A kérdéem az lenne, ha a cégünk 1 éve üzemel, és eddig nem csatlakoztunk koordináló szervezethez, mire számíthatunk, ha a termékdíjat befizetjük, de a hasznosítást a 2007-es évre nem tudjuk /tudtuk megoldani? Számíthatunk büntetésre? Januártól csatlakozunk koordináló szervezethez.
Valamint azt szeretném még kérdezni, hogy a kartondobozban lévő áruk általában nylon zacsiba be vannak csomagolva, ezt egy csoportba rakhatom pl a krémek műanyag tégelyével, és beírhatom össz műanyag tömegnek?
Előre is köszönöm a segítséget! |
Kedves atom69!
Köszönöm a segítséget, és elnézést h kétfelől támadok:) nem figyeltem h mindkét helyen Ön válaszol a kérdésekre, és itt olyan régi dátumokkal jelentek meg a témában a hozzászólások, h nem tudtam kapok-e majd választ.
Még 1x köszönöm az információkat! |
A Menü-Termékdíj III. pontja tartalmazza a kötelezettségeket, amelyeket termékdíj-fizetés során teljesíteni kell.
Az APEH felé nem kell bejelentkezni! A KvVM Termékdíj Osztálya felé kell bejelentkezni.
Ahhoz hogy a termékdíjjal kapcsolatban adatokat szolgáltathassunk a KvVM felé először is GLN számra van szükség.
Az APEH felé termékdíjat kell fizetni és arról bevallást kell beadni az egyéb adók bevallásának határidejével megegyezően. |
Sziasztok!
Szeretnék segítséget kérni termékdíjjal kapcsolatban. A cég ahova kerültem eddig nem foglalkozott ezzel a dologgal, bár szerencsére még csak kicsit több mint egy éve üzemelnek. Termékdíjjal eddig én sem foglalkoztam, tudtam h létezik, de hogy kezdjek hozzá a dolgokhoz? Először a APEH-hoz jelentsem be a céget v előbb csináljam meg az adatfeldolgozást, h melyik hónapban hány kg csomagolóanyag jött be hozzánk az Eu-ból? Gondolom ha bejelentkezek akkor már adatokat is várnak, vagy nem?
köszönöm a segítséget |
Igen!
A papír táskák után tömeg alapú termékdíjat kell fizetni, a műanyag reklámtáskák után darab alapú termékdíjat térfogattól függően.
Meg kell vizsgálni azokat a számlákat amelyeken a táskák beszerzése történt, hogy az eladó nem vállalja-e át a termékdíj fizetését.
Amennyiben átvállalja, úgy a számla lábjegyzetében, vagy annak mellékletében fel kell tüntetnie egyfajta, az átvállalásra vonatkozó szövegezést, valamint az átvállalt csomagolás tömegét, illetve darabszámát.
Amennyiben nincs ilyen szövegezés a számlán, úgy termékdíj- fizetési és az azzal kapcsolatos adatszolgáltatási kötelezettségeket teljesíteni kell az egyéb adók bevallásának határidejével megegyezően.
|
Bőráru kiskereskedelemmel (táskák, övek)foglalkozó cégnek az általa vásárolt, a leendő vevőknek az áru csomagolását szolgáló papír,- és nylontáskák beszerzése után van-e valamilyen környezetvédelmi termékdíj fizetési kötelezettsége? |
[148-129] [128-109] [108-89] [88-69] [68-49] [48-29] [28-9] [8-1]
|